Feilmeldinger
Får du ikke nok varme eller varmt vann?
Før du kontakter oss, ber vi om at du leser i drifts- og vedlikeholdinstruksen for kundesentral, som du finner her.
Dersom du etter dette fortsatt ikke finner ut hva som er feil kan du kontakte oss på følgende måter:
- Utenom normal arbeidstid (kl. 15:30 - 08:00) og i helger/på offentlige fridager, ring det døgnbemannede kontrollrommet på FREVAR KF på tlf: 69 35 73 21
- I normal arbeidstid (kl. 08:00 - 15:30) mandag - fredag, ring en av våre ansatte. Kontaktinformasjon finner du her.
Vanligste feil er:
Årsak 1: Avslått varme (Kundens distribusjonsnett)
- Sjekk at kundesentralen ikke er avslått med trykkbryter merket "S1" i automatikkskapet for fjernvarme (Se bildet til venstre)
- Sjekk at byggets hovedsirkulasjonspumpe ikke er slått av
Årsak 2: For lav temperatur i primærnettet (distribusjonsnettet til FFAS)
- Sjekk at avstengningsventiler inn til kundesentral er åpen
- Sjekk at automatikken på kundesentralen ikke er slått av
- Sjekk at reguleringsventilen i kundesentralen ikke står i manuell
- Sjekk at det ikke er ødelagte komponenter i kundesentralen
Årsak 3: For lav temperatur i radiatorkretsen (kundens distribusjonsnett)
- Sjekk punkter under årsak 1 og 2 ovenfor.
- Sjekk at sirkulasjonspumper ikke er slått av.
- Sjekk at ventiler ikke er stengt.
Årsak 4: For lav temp. i tappevannskretsen (kundens distribusjonsnett)
- Sjekk punkter under årsak 2 og 3
- Sjekk at automatikken i kundesentralen med egen av/på knapp ikke er slått av.
- Klarer du ikke selv å finne ut hva som er feil, ber vi om at du kontakter oss.
- Se drifts- og vedlikeholdsintruksen. Her finner du informasjon om hvor du skal henvende deg.